یک سوم بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند

یک سوم بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند

دبیر شانزدهمین کنگره صرع ایران، گفت: یک سوم بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند و به رغم داروهایی که استفاده می کنند، همچنان دچار تشنج می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، بهنام صفرپور، درباره برگزاری شانزدهمین کنگره صرع ایران گفت: این کنگره از ۲ تا ۴ بهمن در کتابخانه ملی با محوریت های صرع پایدار و صرع مقاوم به درمان دارویی برگزار می شود.

وی افزود: در روز دوم کنگره درباره اینکه چه بیمارانی باید جراحی شوند، چه بیمارانی صرع مقاوم به درمان هستند، نتایج جراحی ها، استفاده داروهای جدید در درمان صرع و مسائل رادیولوژیک و تصویربرداری بیماران مبتلا به صرع مورد بررسی قرار می گیرد.

صفرپور ادامه داد: در روز سوم کنگره صرع، جمعه ۴ بهمن نیز درباره صرع اطفال صحبت می شود که در خدمت همکاران فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال خواهیم بود و همچنین مشکلاتی که بیماران صرع شاید به لحاظ جنسی داشته باشند، بررسی می شود.

وی گفت: امسال برای اولین بار در کنگره صرع ما رزیدنت های نورولوژی از دانشگاه علوم پزشکی ایران جهت شرکت در مسابقه ای که برنامه ریزی کرده ایم و طی سه روز برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

دبیر شانزدهمین کنگره صرع ایران اظهار داشت: در کنگره امسال حدود ۱۰۰ مقاله دریافت کردیم که از این تعداد ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی انجام می شود.

صفرپور با بیان اینکه مهمانان خارجی برای حضور در کنگره صرع به دلیل محدویت ها سفر خود را به ایران کنسل کردند، افزود: فقط یک مهمان از ایتالیا و هند با رایزنی های که انجام شد، در کنگره حضور خواهند داشت.

وی در ادامه درباره وضعیت دارویی بیماران مبتلا به صرع گفت: بیشتر داروهایی که از خارج وارد می شد را شرکت های داخل می توانند تولید کنند. بنابراین ما مشکل و کمبود دارویی در حوزه تشنج نداریم. اما امکان دارد یک دارو برای مدتی کمیاب شود که داروی دیگر جایگزین خواهد شد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.