افزایش سهمیه قلم های انسولین در اصفهان/مشکلی برای تأمین قلم های انسولین در استان وجود ندارد

افزایش سهمیه قلم های انسولین در اصفهان/مشکلی برای تأمین قلم های انسولین در استان وجود ندارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه هم اکنون با وجود تحریم های ناعادلانه دارویی علیه کشورمان هیچ گونه مشکل خاصی در تأمین قلم های انسولین در استان اصفهان وجود ندارد، گفت: در هفته های جاری با افزایش ذخایر و کاهش تقاضا، شاهد افزایش سهمیه قلم های انسولین به بیماران بوده ایم.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تا پنج سال گذشته عمده مصرف بیماران دیابتی ویال های انسولین بود، این ویال ها در داخل کشور و عمدتا توسط سه شرکت داروسازی تأمین می شود، اما طی چند سال گذشته پزشکان تغییر قابل توجهی در تجویز انسولین برای کنترل قند خون داشته اند، به طوری که از تجویز ویال های انسولین به سمت تجویز قلم های انسولین رفته اند که سبب افزایش چند برابری مصرف این قلم ها شده است.

وی با تاکید براینکه هم اکنون و با وجود تحریم های ناعادلانه دارویی علیه کشورمان هیچ گونه مشکل خاصی در تأمین قلم های انسولین در استان وجود ندارد، گفت: با این حال به منظور پاسخگویی به کلیه بیماران در استان، کاهش تقاضای القایی و جلوگیری از قاچاق این قلم ها به خارج از کشور با توجه به اختلاف قیمت بسیار بالای آن، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ناچار به مدیریت عرضه برخی از داروها از جمله قلم های انسولین است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: خوشبختانه شرایط کنونی نسبت به ماه های گذشته بسیار مناسب تر شده و در هفته های جاری با افزایش ذخایر و کاهش تقاضا، شاهد افزایش سهمیه قلم های انسولین به بیماران بوده ایم.

نجیمی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های دارویی علیه کشورمان به همکاری و همراهی پزشکان نیازمندیم، تصریح کرد: پزشکان باید داروهای مورد نیاز بیماران را به تعداد کافی تجویز کنند و از نوشتن دارو بیش از مصرف برای مدت محدود خودداری کنند.

وی همچنین از بیماران درخواست کرد که از داروخانه ها و پزشک تقاضای دریافت دارو بیش از نیاز خود را نداشته باشند تا بتوانیم نیاز دارویی استان را به خوبی مدیریت کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که همشهریان تخلفی را در داروخانه های استان مشاهده کردند، می توانند ضمن تماس با سامانه ۱۹۰ یا تماس با شماره تلفن ۳۶۵۴۷۹۵۸ در ساعات اداری، تخلف مورد نظر را گزارش دهند تا بازرس های معاونت غذا و دارو تخلف گزارش شده را پیگیری کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.