شانه ساز: ظرفیت صادرات سالانه ۸۰ میلیون دلار فرآورده بهداشتی را داریم

شانه ساز: ظرفیت صادرات سالانه ۸۰ میلیون دلار فرآورده بهداشتی را داریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به امکانات و توانمندی های علمی خوبی که شرکت های تولیدکننده فرآورده های آرایشی و بهداشتی داخلی دارند، می توانیم سالانه ۸۰ میلیون دلار صادرات این فرآورده ها را به کشورهای دنیا داشته باشیم.

محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سلولوزی  و صنایع وابسته در هتل المپیک افزود: شرکت های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی و غیره نبرد اقتصادی کشور را مدیریت می کنند و حق این صنعت فراتر از برگزاری نمایشگاه است. با توجه به ظرفیتی که داریم، می توانیم نمایشگاه های بین المللی در این زمینه برگزار کنیم.

وی در این زمینه توضیح داد: استفاده از فرآورده های بهداشتی و آرایشی سالم و مورد تایید، در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها نقش بسیار مهمی دارد. این مساله از لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و می تواند به بحث صرفه جویی در هزینه های نظام سلامت بسیار کمک کننده باشد.

شانه ساز با انتقاد از اینکه نباید هرگونه مشکل در فرآوردهای بهداشتی و آرایشی یا صنایع وابسته را مربوط به صنایع غذا و دارو دانست، اظهار داشت: اگر فرآورده ای مشکل داشت، مسئولیت آن با واردکننده ها و تولیدکننده ها است. سازمان غذا و دارو فقط صدور پروانه ها و مجوزها را تسهیل می کند و نظارت های دقیق را باید برون سپاری کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی مانند محصولات غذایی و دارویی برچسب روی محصولات گذاشته شود. اگر این کار را خوب انجام دهیم، تبلیغات محصولات غیرمجاز به ویژه در ماهواره و رسانه های غیرمجاز جمع می شوند.

این مقاوم مسئول خاطر نشان کرد: شناسنامه دار شدن شرکت های توزیع و پخش لوازم بهداشتی و آرایشی یک ضرورت است. در مورد مشابه موضوع قرص هایی که در کیک ها وجود داشت، با مشکل مواجه شدیم اگر این شرکت ها شناسنامه دار بودند،‌ می توانستیم سریعا به سر منشا تخلفات برسیم.

به گفته شانه ساز، باید در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی شبکه ای داشته باشیم تا بتوانیم همه محصولات را رصد کنیم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.