کمبود دارو نداریم/ خدمات دندانپزشکی ارزان می دهیم

کمبود دارو نداریم/ خدمات دندانپزشکی ارزان می دهیم

 معاون وزیر بهداشت گفت: با برنامه ریزی اصولی صورت گرفته و تامین ارز ۴۵۰۰ تومانی در تامین داروی کشور هیچ مشکلی نداریم،

برخی کمبودها کاذب است که بزودی برطرف خواهد شد.

ایرج حریرچی در سفر به استان قزوین برای معرفی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص وضعیت تامین دارو در کشور در شرایط کنونی اظهارداشت: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته و منابع خوبی که دولت در اختیار گذاشته و ارز مناسبی که به قیمت ۴۲۰۰ تومانی تامین شده در تامین داروی خاصی کمبود نداریم.

وی افزود: در داخل کشور البته برخی داروها که تولیدش در کشور به میزان کافی هست و ورود داروی مشابه ممنوع شده در یک مقطعی به صورت کاذب شاید کمبودهایی احساس شود ولی داروی باکیفیت داخلی موجود استو مردم می توانند نیاز خود را از داروخانه ها تامین کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهارداشت: در برخی موارد خاص دچار قاچاق معکوس دارو هستیم و از آنجا که دارو را با استفاده از ارز دولتی به صورت ارزان در اختیار مردم می گذاریم متاسفانه گروههایی تشکیل شده که داروها را به قیمت ارزان به کشورهای دیگر برای فروش منتقل می کنند که شاید مشکلاتی ایجاد کنند که جلوی آن را می گیریم.

حریرچی افزود: البته با هماهنگی های انجام شده این افراد را شناسایی می کنیم و برای حل مشکلات مردم قرار است برخی داروهای خاص را در داروخانه های منتخب توزیع کنیم تا بیماران مشکلی نداشته باشند و اگر در موارد شهروندان کمبودی را احساس کردند کاذب است و بزودی برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: این داروها کم نیست و ذخیره استراتژیک برای مدت طولانی تامین کرده ایم و تلاش می کنیم داروها به دست مصرف کننده و بیمار واقعی برسد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص ارائه خدمات ارزانتر دندانپزشکی هم گفت: خدمات دندانپزشکی به دلیل هزینه بالایی که دارد الان حدود ۲۲.۷ درصد از پرداختی ها از جیب مردم را تشکیل می دهد و هر لحظه باعث می شود که مردم در برخی سطوح اجتماعی جامعه دسترسی محدودی به این خدمات داشته باشند.

وی اظهارداشت: برنامه وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری و بهداشت دهان و دندان جدی است که خوشبختانه امسال طرح «عاری بودن دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی از هر گونه پوسیدگی و خرابی دندان» اجرا شده که برخی استانها موفقیت ۱۰۰ درصدی داشته اند و بزودی این طرح در مقاطع تحصیلی دیگر هم توسعه خواهد یافت.

حریرچی بیان کرد: ارائه خدمات مطابق با استطاعت مردم در اولویت وزارتخانه است و در حال حاضر در مناطق روستایی و برای کودکان ابتدایی و ماداران باردار خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی در بخش دولتی ارائه می شود.

وی گفت: برنامه آتی ما این است که در ساعت عصر و شب نیز از ظرفیت سه هزار یونیت دندانپزشکی بخش دولتی برای خدمت رسانی ارزان به مردم استفاده کنیم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.